Få hurtige resultater med Google Ads

October 30, 2020 Francisco Cook 0 Comments

Går du og overvejer, om du skal benytte dig af Google Ads i din markedsføring? Så har jeg én ting at sige til det, og det er: Ja, selvfølgelig! Google Ads hed tidligere Google AdWords, og det er – kort fortalt – Googles egen platform til online annoncering og markedsføring. Jeg vil dog altid anbefale dig at tage kontakt til et kompetent AdWords bureau, som kan stå for annonceringen til din virksomhed. På den måde er du på den sikre side – og så ved du, at dine annoncekroner bliver brugt på den mest forsvarlige måde. 

En AdWords-specialist i et AdWords bureau vil løbende kunne vedligeholde og optimere din Ads-konto. Dette er en absolut nødvendighed i konkurrenceprægede brancher, hvor der er rigtig mange virksomheder, som tilbyder substituerende produkter eller tjenesteydelser.   

Hvilke fordele er der ved at bruge Google Ads? 

Man siger, at Google Ads hører under betegnelsen “Pull Marketing”. Det betyder, at man som virksomhed trækker forbrugere til sig ved at stille sine produkter eller tjenesteydelser til rådighed på nettet. Herefter er det så op til forbrugeren, at klikke sig ind på din hjemmeside gennem annonceringen og forhåbentligt foretage et køb.

Derudover betaler du kun per klik, hvorfor du nemt kan holde øje med dine budgetter. På den måde undgår du også, at skulle betale for en masse annoncering og synlighed, som ikke konverterer. Men hvor meget du skal betale for dine kliks afgøres helt specifikt af Google Ads auktionssystem.

Google Ads Display

Inden for Google Ads finder du bl.a. Google Ads Display. Google Ads Display har du nok stiftet bekendtskab med på diverse hjemmeside – hvis du da ikke har installeret AdBlock. Med Google Ads Display bliver besøgende, som f.eks. allerede har været inde på din hjemmeside, f.eks. disponeret for bannerannoncer på diverse hjemmesider. Du kan også få dine annoncer vist på YouTube, hvor du kan følge med i, hvor mange der rent faktisk ser dine annoncer. 

Som allerede nævnt så vil jeg altid anbefale dig at tage kontakt til et AdWords bureau, så din virksomhed kan komme godt i gang med annonceringen.