Lev sundt, lev længe og forbliv ung.

Posted by in blog

De fleste mennesker ønsker at leve længe, se unge ud og have masser af energi, alligevel “glemmer” størstedelen af os at gøre alt det gode vi ved vi bør gøre for os selv.
Vi ved at vi skal motionerer 2-3 gange om ugen, men selv om der er masser af fitness abonnementer, så er der utrolig få der får rørt sig hver uge. Vi ved også at vi skal spise sundt, få masser af vitaminer, mineraler, fibre, proteiner, essentielle fedtsyrer som omega 3, antioxidanter og drikke masser af vand.

Vi bør også få en ordentlig søvn og undgå længere perioder med stress, sjovt nok lider mange danskere af søvnproblemer, specielt at de ikke kan falde i søvn, hvilket blot gøre vores dag mere stresset fordi, vi nu er bange for om vi får nok søvn til at kunne være friske og løse vores arbejds opgaver dagen efter.
lev sundtLigesom med motion der kan træne en muskel, så er det at kunne falde i søvn også en evne der kan trænes.
Mange tror fejlagtigt, at det er noget nogle mennesker er født til at kunne og andre bare må forsøge at leve med. Af samme årsag gør de mennesker der har svært ved at falde i søvn ikke noget ved det, ligesom de overvægtige ikke gør noget ved motionen fordi det virker som en helt umulig opgave, og tænk hvis man skulle træne resten af livet for at holde fedtet fra kroppen.

Det er ønskeligt at være slank, medierne viser et klart billede, hvis man ikke er slank så er man en taber. Det er ikke sandt og heldigvis er der en masse gode tiltag, så vi kan få et mere sundt syn på hvad det vil sige at være sund. Det handler måske i højere grad om at have de godt, både fysisk og psykisk, hvilket de fleste studier tyder på er tæt forbundet med at leve sundt, motionerer sin krop og sit sind.
Træne sunde vaner, som f.eks. det at kunne falde i søvn når man går i seng og gerne vil sove.

Der er en metode der hedder 4-7-8 og som er en måde at trække vejret på så man falder i søvn stort set med det samme. Har du problemer med at falde i søvn, bør du helt klart kigge på den, træne indtil du kan den, for når eksamensperioden kommer vil du ønske at du havde øvet dig.

Har du fået lyst til mere inspiration, det kunne være De 5 Tibetanere, Yoga Coach, Life Coach. Eller måske er du stresset, trænger til ferie eller der kan være en medicinsk grund til, at du ikke sover ordentligt. Det kan også være, at din seng er problemet. Hvad end det er, så bruger du over en tredjedel af dit liv, sovende. Måske det var på tide, du begyndte at gøre noget seriøst, for at få en god søvn.
Der findes også en decideret søvnklinik, hvor du kan få en henvisning, fra din læge. Ventetiden er dog lang, så se at få tilmeldt dig.

God fornøjelse, sov godt og 4-7-8